سئورب آموزش سئو آموزش سئو قسمت هفتم ، جستجوی کلمات کلیدی

آموزش سئو قسمت هفتم ، جستجوی کلمات کلیدی

آموزش سئو قسمت هفتم ، جستجوی کلمات کلیدی

اهمیت جستجوی کلمات کلیدی

به دو دلیل جستجوی کلمات کلیدی ، مهم‌ترین گام در هر پروژه‌ی سئو محسوب می‌شود :

  1. شما در صورت رتبه بندی برتر سایت با کلمات کلیدی اشتباه، زمان و تلاش بسیاری را صرف یافتن کلمات کلیدی می‌کنید که هیچ ترافیکی در پی نخواهند داشت.
  2. در صورت عدم تحقیق درمورد رقابت‌پذیری کلمات کلیدی، صرفا برای فهمیدن میزان رقابت‌پذیری یک کلمه، حتی برای قرار گرفتن در صفحه‌ی نخست، زمان و تلاش بسیاری را صرف یک کلمه‌ی کلیدی خاص می‌کنید.

اغلب تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی، برای تصمیم‌گیری در مورد میزان موفقیت هر پروژه‌ی سئو با این دو ریسک مواجه می‌شود. برای جلوگیری از وقوع این ریسک‌ها و همینطور یافتن بهترین کلمات کلیدی، نخست باید به تعریف دقیق کلمه‌ی کلیدی بپردازیم.

تعریف کلمه ی کلیدی

هر عبارتی که درصدد هستید سایت با آن کلمه در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌بندی شود، کلمه ی کلیدی نامیده می شود، می‌تواند به صورت تک‌کلمه‌ای یا ترکیبی از کلمات باشد. لازم به ذکر است که اگر به دنبال انتخاب یک تک کلمه هستید، بهتر است بدانید تک‌کلمه‌‌ها، کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند و استفاده از آنها برای قرار گرفتن در رتبه‌بندی برتر، کار مشکلی است.

در ادامه برخی از کلمات کلیدی متفاوت آورده شده است :

  • کلمات کلیدی با دنباله‌ی طولانی ( Long-tail keywords ) : کلمات کلیدی با سه یا بیش از سه عبارت، مانند فیلم های lassic Akira Kurosawa .
  • کلمات کلیدی هدایتی(Navigational keywords ) : کلمات کلیدی مورد استفاده برای تعیین یک برند یا وب سایت. فیس بوک، یوتیوب یا جی‌میل نمونه هایی از این کلمات هستند.
  • کلمات کلیدی اطلاعاتی: کلمات کلیدی مورد استفاده برای یافتن یک موضوع خاص. این دسته، کلمات کلیدی را در بر می‌گیرند که با ” چگونه… ” یا ” کدامیک بهترین هستند؟” آغاز می‌شوند.
  • کلمات کلیدی تجاری(Transactional keywords ): کلمات کلیدی وارد شده در گوگل توسط مشتریانی که خواهان کامل کردن یک فعالیت تجاری هستند، مانند خرید آنلاین ژاکت.

در بیشتر موارد، انتخاب کلمات کلیدی اصلی یا هدایتی برای برندهای دیگر یک موضوع رقابتی محسوب می‌شود و ارزش صرف زمان و تلاش را ندارد. به‌طور کلی با وجود ترافیک بالا، وجود آنها منجر به فروش نخواهد شد. از سویی دیگر، برای بیشتر پروژه های سئو کلمات کلیدی با دنباله‌‌ی طولانی، اطلاعاتی و تجاری ،کلمات کلیدی مناسبی هستند. به طوریکه منجر به افزایش بازدید مشتریان می‌شوند.

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۱۲ آبان ۱۳۹۶
منبع :‌ سئورب
حامی این نوشته

پرفروش ترین کتاب آمازون در حوزه ی سئو کتاب سئو۲۰۱۷، یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو با استفاده استراتژی های بازاریابی هوشمند.
نویسنده : آدام کلارک مترجم : الهام سادات یاسینی انتشارات ناقوس

Advertising seorob.

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *