سئورب آموزش سئو آموزش سئو قسمت چهارم ، سه استراتژی موثر در سئو

آموزش سئو قسمت چهارم ، سه استراتژی موثر در سئو

آموزش سئو قسمت چهارم ، سه استراتژی موثر در سئو

نسخه ی اصلی گوگل در طی سالهای بین ۱۹۹۳ تاکنون دست خوش تغییرات بسیاری شده است. این تغییرات به مرور زمان و با ایجاد عوامل تعیین کننده به وجود آمده است، هم راستا با این موضوع، یکبار Eric Schmidt، مدیر اجرایی سابق گوگل اعلام نمود که گوگل برای تعیین جایگاه سایت‌ها در رتبه‌ی بالاتر نتایج ، به بیش از ۲۰۰ عامل توجه می‌کند. چنانکه گوگل برای انتخاب رتبه ی سایت ها باید به پردازش اطلاعاتی مانند سنجش و ارزیابی تعداد لینک‌های نشانگر به سایت، میزان موثق بودن لینک‌ها، تعداد تذکرهای اجتماعی از یک برند، میزان ارتباط صفحه‌، سال‌های فعالیت سایت، میزان سرعت بارگذاری سایت و غیره بپردازد.
آیا این فعالیت ها، کسب رتبه‌ی برتر در گوگل را غیر ممکن بودن و دشوار می کند؟
خیر. در حقیقت، از هر کدام از این عوامل می توان به عنوان یک مزیت برای کسب رتبه برتر استفاده کرد. در واقع لازم نیست برای فهمیدن چگونگی عملکرد گوگل، یک دانشمند طراحی موشک باشید. در واقع می توانید با در نظر داشتن سه اصل، اعتماد، اعتبار و ارتباط این الگوریتم را به یک الگوریتم ساده تبدیل کنید. با استفاده از این سه اصل و مقایسه ی علت قرار گرفتن سایت ها در رتبه ی برتر می توان وضعیت سایت را نسبت به وضعیت رتبه ی سایت های رقیب بهبود داد.
این اصول از موثرترین استراتژی های مورد استفاده‌ی متخصصین سئو برای کسب مزیت برای رسیدن به رتبه‌ی برتر در موتور جستجو ی گوگل است.
این سه اصل اساسی عبارتند از :

  • اعتماد
  • اعتبار
  • ارتباط


اعتماد
درچندین سال گذشته این اصل در مرکز تغییرات و به‌روزرسانی های مهم گوگل قرار گرفته است. گوگل در صدد است تا با حذف سایت‌هایی با کیفیت پایین و غیرقابل اعتماد، سایت‌های با کیفیت بالا و معتبر را در رتبه‌بندی برتر قرار دهد. محتوای با کیفیت و بک¬لینک ¬های موثر، با افزایش قابلیت اعتماد، سایت را در رتبه¬¬ی برتر نتایج جستجو قرار می¬دهد.

اعتبار
اصل اعتبار به عنوان محبوب ترین و موثرترین استراتژی سئو شناخته می‌شود، ایم اصل در کنار دو اصل دیگر، دارای بهترین نقش کاربردی است. این اصل،به عنوان نقطه‌ی قوت سایت در بازار شکلی از بازی با اعداد است، چنانکه یک سایت با هزاران دنبال‌کننده و بک‌لینک در مقایسه با سایت¬های رقیب با نصف این تعداد، از رتبه¬بهتری برخوردار می¬شود.

ارتباط
گوگل با بررسی ارتباط مفهومی سایت، با اختصاص رتبه‌بندی برتر به سایت های مرتبط، آنها را تشویق می‌کند. این کار تا حدی موجب برابری شرایط می¬شود. احتمالا این مهم می¬تواند توضیحی برای بالاتر قرار گرفتن یک سایت محلی در مقایسه با مقاله‌¬ی ویکی پدیا باشد. برای کسب چنین مزیتی بهتر است از محتواهای مرتبط برای سایت استفاده کنید همچنین می¬توانید از تکنیک‌های سئو داخلی که در ادامه¬ی سلسله مباحث سئو به آن می¬پردازیم، استفاده نمایید.

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۷ آبان ۱۳۹۶
منبع :‌ سئورب
حامی این نوشته

پرفروش ترین کتاب آمازون در حوزه ی سئو کتاب سئو۲۰۱۷، یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو با استفاده استراتژی های بازاریابی هوشمند.
نویسنده : آدام کلارک مترجم : الهام سادات یاسینی انتشارات ناقوس

Advertising MiSaCo.

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *