سئورب مقالات معتبر آموزش سئو قسمت یازدهم ، نحوه ی یافتن کلمات کلیدی برای رتبه‌ بندی‌

آموزش سئو قسمت یازدهم ، نحوه ی یافتن کلمات کلیدی برای رتبه‌ بندی‌

آموزش سئو قسمت یازدهم ، نحوه ی یافتن کلمات کلیدی برای رتبه‌ بندی‌

اکنون باید میزان رقابت‌پذیری کلمات کلیدی مطلوب را مورد توجه قرار دهید. با درک میزان رقابت‌پذیری کلمات‌کلیدی مطلوب، می‌توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که سایت با استفاده از آنها می تواند به صورت کاربردی در گوگل رتبه‌بندی شود. فرض کنید یک فروشنده‌‌ی کتابهای دست دوم  هستید و هدف  ” فروشگاه کتاب آنلاین” است. بعید به نظر می‌رسد، بخواهید بهتر از آمازون ، بارونز  و نوبل باشید. با این حال احتمالا گوهر مخفی در فهرست تان وجود دارد، چیزی شبیه ” فروشگاه آنلاین کتاب قدیمی” که تعداد بسیارکمی از افراد به دنبال آن هستند. در صورتیکه رقبا درمورد کلمات کلیدی مورد هدف و انتخابی شما  فکر نکرده باشند، از یک مزیت نسبی برخوردار می­ شوید. در نتیجه برای داشتن شانس قرارگرفتن در رتبه­ بندی بهتر نسبت به رقبا ،  باید سئو بهتری برای سایت خود فراهم کنید. پس نیاز است تا با استفاده از یک روش، این فهرست را موردبازبینی قرار دهید، چنانکه از بین کلمات کلیدی ساده که هیچ کس به آن فکر نمی‌کند، به جداسازی کلمات کلیدی رقابتی و خنده دار بپردازید.

تصورات بسیاری درمورد  نحوه‌ی انجام این کار وجود دارد. در ادامه محبوب‌ترین شیوه های جستجوی رقابت‌پذیر و تصور خودم نسبت به هر کدام از آنها ارائه خواهد شد. 

  1. این فهرست را به صورت دستی آزمون  و رتبه‌بندی آنها را  مشاهده کنید، سپس ظاهر شدن صفحات با کیفیت پایین در نتایج بالای صفحه را مورد بررسی قرار دهید. این روش مناسبی برای مرور سریع میزان رقابت‌پذیری یک بازار است. با این وجود، به دلیل غیرقابل اعتماد بودن این روش، باید نتایج آن را با داده های واقعی،  تکمیل کنید.
  2. تعداد نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی انتخابی در گوگل را بررسی کنید.
    پس از نوشتن کلمه‌ی کلیدی، تعداد نتایج جستجو برای این کلمه در زیر کادر جستجو نمایان می‌شود . این تاکتیک ، روشی رایج اما غیرقابل اعتماد در دوره‌‌های آموزشی آنلاین و سطح پایین سئو است. به همین دلیل ، این استراتژی از نظر من دارای کمترین مطلوبیت است. به این علت که احتمالا برای یک کلمه‌ی کلیدی خاص، تعداد صفحات رقابتی بسیارکمی وجود دارد، این درحالی است که سایت‌های رتبه‌بندی شده در بالای نتایج می‌توانند بی نظیر باشند.
  1. استفاده از امتیاز رقابتی با ابزار جستجوی کلمات کلیدی ادوردز گوگل
    وسوسه نشوید، این ابزار، یک ابزار معمولی است و در اینترنت به عنوان روشی ساده به منظور قضاوت در مورد رقابت‌پذیری سئو برای کلمات کلیدی، پیشنهاد شده  اما واقعا این کار را  انجام نمی دهد!  امتیاز رقابتی موجود در ابزار جستجوی کلمات کلیدی ادوردز گوگل، تنها برای ادوردز در نظر گرفته شده است. این امتیاز شاخصی برای تعیین  میزان رقابت‌پذیری یک کلمه‌ی کلیدی خاص از طریق تبلیغات است. در واقع این موضوع، موضوعی کاملا نامرتبط با سئو محسوب می‌‌شود. 
  2.  استفاده از یک ابزار تحلیل رقابتی، مانند ابزار دشواری کلمه‌ی کلیدی موز[۱] 
    به منظور درک مفهومی واقع‌ بینانه از شانس تان در رتبه‌بندی بالا برای یک کلمه‌ی کلیدی خاص، باید نسبت به نقاط قوت صفحات قرار گرفته در ده رتبه­ ی برتر اطلاع پیدا کنید.

ابزار دشواری کلمه‌ی کلیدی موز، یک ابزار عالی برای این منظور است .

با استفاده از آن می‌توانید به سادگی کلمات کلیدی را وارد ابزار خود کنید،  در ادامه‌ “check difficulty [2]” را انتخاب  و سپس بر روی” [۳]view serp analysis reports”کلیک کنید، در نتیجه این ابزار آمارهای مهم مربوط به صفحات ظاهر شده در ده رتبه­ی  برتر را  نمایش می‌دهد.

مهم‌ترین این  آمارها  مربوط به هشتگ دامنه‌های اصلی لینک شده به صفحه  و هشتگ دامنه‌های اصلی لینک شده به دامنه‌ی اصلی است.  این دو آمار اطلاعات مربوط به تعداد سایت‌های منحصر به فردی است که به رتبه‌بندی صفحه‌ای خاص اشاره می‌کنند و تعداد سایت های منحصر به فرد لینک شده به هر قسمتی از سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پس از آن، در صورت وارد کردن وب سایت خود  در ابزار اکسپلورر اوپن سایت موز[۴]، می‌توانید آمارهای مشابه از سایت خود را در آن مشاهده و در نتیجه نسبت به تعداد لینک‌های مورد نیاز برای برتری نسبت به رقبا مطلع شوید. 

با داشتن  این دانش، می‌توانید کلمات کلیدی ساده با رقابت‌پذیری ضعیف را جستجو و به منظور قرارگرفتن در فهرست برتر، اهدافی را برای تعداد لینک های مورد نیاز تنظیم نمایید.

همچنین می‌توانید با ورود به نمونه‌ی آزمایشی رایگان و سی روزه‌ی ابزار دشواری موز، از این ابزار استفاده کنید. با توجه به تجربه‌ی من، تعداد گزینه های کمی در زمینه‌ی انتخاب ابزارهای کلمه‌کلیدی وجود دارند که  از سطح دقت مطلوبی برخوردار باشند،  با این وجود، از نظر من Market Samurai، ابزار مفید دیگری است که گزارش‌هایی مشابه با گزارشهای موز را ارائه می­دهد.

 

Moz – Keyword Difficulty Tool

 https://moz.com/researchtools/keyword-difficulty

Moz – Open Site Explorer

https://moz.com/researchtools/ose/

Market Samurai

http://www.marketsamurai.com/

[۱] Moz’s Keyword Difficulty tool

[۲] بررسی دشواری

[۳] مشاهده‌ی گزارش های تحلیل صفحه‌ی نتایج موتور جستجو ( صفحه‌ی نتایج موتور جستجو : Search Engine Results Page : SERP)

[۴] Moz’s Open Site Explorer tool ابزار بررسی آزاد سایت موز :

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۰ آبان ۱۳۹۶
منبع :‌ سئورب
حامی این نوشته

پرفروش ترین کتاب آمازون در حوزه ی سئو کتاب سئو۲۰۱۷، یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو با استفاده استراتژی های بازاریابی هوشمند.
نویسنده : آدام کلارک مترجم : الهام سادات یاسینی انتشارات ناقوس

Advertising seorob.

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *