سئورب آموزش سئو آموزش سئو قسمت ۱۳، ساختاربندی سایت

آموزش سئو قسمت ۱۳، ساختاربندی سایت

آموزش سئو قسمت ۱۳، ساختاربندی سایت

بهترین شیوه‌های ارائه شده، تضمین می­کنند که ساختاربندی سایت موجب شناسایی بهتر سایت از سوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد شد. 

  1. URL[1]های مورد پسند موتور جستجو [۲]

آیا  تا به حال صفحه گسترده‌ای و نشانی وبی شبیه به نمونه‌ی زیر دیده‌اید :

http://www.examplesite.com/~articlepage21/post-entry321.asp?q=3

چقدر بد است !

 این مدل از نشانی­ های وب، روش سریعی برای گیج کردن موتورهای جستجو و کابران وب سایت به شمار می­ رود. این درحالی است که  نشانی وب­ های مناسب، دارای شکلی منطقی‌تر ، کاربرپسند و مورد پسند موتورجستجو هستند.

مثال زیر،  نمونه‌ای از یک URL مناسب است.

http://www.examplesite.com/football-jerseys

این مورد در مقایسه با مورد قبلی، خیلی بهتر است.

با نگاه اجمالی به نتایج موتور جستجوی گوگل  متوجه خواهید  شد، نسبت بسیار زیادی از سایت های قرار گرفته در ده رتبه­ی برتر دارای URL های مناسب و قابل خواندنی مانند نمونه‌ی فوق هستند. و البته منظور از نسبت بسیار زیاد، یک اکثریت قابل توجه است. 

اکثر سیستم­های مدیریت محتوای سایت،از نشانی ­های وب مورد پسند موتورجستجو برخوردار هستند که در درون سایت ساخته شده­ اند و اغلب به قابلیت ساده‌ای ازاین گزینه‌ در تنظیمات سایت مربوط می­شوند. بنابراین زمان آن رسیده است تا در صورت عدم برخورداری سایت از URL مورد پسند موتورجستجو و به منظور برطرف کردن این مسئله، گپ دوستانه‌ای با توسعه‌دهنده‌ی وب داشته باشید. 

  1. نویگیشن ( Navigation ) داخلی[۳]

هیچ محدودیتی درمورد ساختار نویگیشن سایت وجود ندارد و این موضوع می‌تواند به عنوان یک موهبت یا بلا تلقی شود.

برخی از افراد، بازدیدکنندگان را مجبور می‌کنند، قبل از دسترسی به سایت انیمیشن یا مقدمه‌ای را تماشا کنند. در این میان، برخی از سایت­ها کار را برای بازدیدکنندگان دشوار و موجب گیج­ کنندگی انتخاب محتوای سایت از سوی موتورهای جستجو، می ­شوند. سایت های دیگر، با داشتن یک منوی دائمی در بالا یا پایین سمت چپ صفحه‌ی مرورگر، موجب ساده­سازی این ساختار می­شوند. برای بیشتر سایت ها، انجام این کار تا حدی تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی است.  با پیروی از این استاندارد، درک سایت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو، ساده می­شود. اگر هدف شکستن این عرف باشد، بهتر است مطلع باشید که این کاراحتمالا باعث دشواری  انتخاب تمام صفحات موجود بر روی سایت خواهد شد.

براساس یک قانون کلی می­توان گفت ساده ­سازی کار برای کاربران، موجب سادگی کار برای جستجوگر گوگل خواهد شد. به غیر از موارد بیان شده‌ی فوق، نویگیشن وب سایت باید از لینک های متنی واقعی ساخته شده باشد نه از تصاویر. در صورت طراحی نویگیشن سایت ­اصلی از تصاویر، بهتر است پس از توبیخ طراح وب سایت‌، هم اکنون آن را به متن تغییر دهید! در صورتیکه نویگیشن اصلی فاقد ترکیب متنی باشد ، تقریباً صفحات داخلی وب سایت برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو غیرقابل دیدن خواهد بود. برای تقویت بیشتر سئو، لینک های مربوط به صفحاتی را که می‌خواهید برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان قابل دیدن باشد، بر روی صفحه‌ی اصلی قرار دهید.

با جایگذاری لینک‌ها بر روی صفحه‌ی اصلی، موتور جستجوی عنکبوتی گوگل می تواند با نفوذ در سایت به سرعت از بین صفحات موجود در سایت، صفحات مهم و ارزشمند برای نمایش در نتایج برتر را پیدا کند. 

[۱]  نشانی وب

[۲] Search engine friendly URLs

[۳] Internal navigation

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۰ آبان ۱۳۹۶
منبع :‌ سئورب
حامی این نوشته

پرفروش ترین کتاب آمازون در حوزه ی سئو کتاب سئو۲۰۱۷، یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو با استفاده استراتژی های بازاریابی هوشمند.
نویسنده : آدام کلارک مترجم : الهام سادات یاسینی انتشارات ناقوس

Advertising MiSaCo.

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *