سئورب آموزش سئو آموزش سئو بخش دوم ، دلایل گوگل برای به روزرسانی

آموزش سئو بخش دوم ، دلایل گوگل برای به روزرسانی

آموزش سئو بخش دوم ، دلایل گوگل برای به روزرسانی

گوگل پانزده سال پیش فعالیت خود را به عنوان یک موتورجستجوی هوشمند آغاز نمود. جستجوگری که منجر به ایجاد تجربه¬ای بهتر برای کاربران دنیای اینترنتی می شد، گوگل خود را متعهد کرد تا مرتبط ترین نتایج را برای کاربران خود فراهم کند. در نتیجه کاربران اینترنت به سادگی و با تایپ موضوع مورد جستجوی خود در گوگل و بینگو توانستند به جای بررسی هزاران صفحه، موضوع مورد نیاز خود را بیابند. و این افزایش سریع کاربران گوگل را در پی داشت.
دیری نگذشت که کاربران باهوش توانستند با هک کردن گوگل در رتبه ی برتر گوگل قرار گیرند. چنانکه با توجه به اهمیت کلمات کلیدی برای وب مستران آنها می توانستند با استفاده از بیشترین کلمات کلیدی در یک صفحه، رتبه‌ی سایت را برای تقریبا هر کلمه یا عبارتی ارتقا دهند. در نتیجه فضای رقابتی برای استفاده از بیشترین کلمات کلیدی در صفحه شکل گرفت. در این حالت، صفحه‌ای در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می گرفت که دارای بیشترین تکرارکلمات کلیدی باشد.
بدیهی به نظر می رسد که اسپمرها بیش از همه اهمیت این موضوع را دریافتند و تعهد گوگل برای ارائه ی مرتبط ترین اطلاعات را به چالش کشاندند. وب‌مستران و اسپمرها برای پنهان کردن صدها کلمه ی کلیدی در یک صفحه، روش های زیرکانه ای پیدا کردند.
به این صورت که وقتی مادربزرگ در حال جستجو برای تعطیلات در فلوریدا است، به طور تصادفی و در نهایت تعجب با سایتی درمورد ویگارا مواجه می‌شود.
اما وقتی وب مستران و اسپمرها منجر به پنهان شدن نتایج مرتبط با جستجو در پایین‌ترین رتبه می شوند، گوگل چگونه می تواند وضعیت خود به عنوان مرتبط‌ترین موتور جستجو را حفظ کند ؟
این مسئله باعث شد تا گوگل نخستین به‌روزرسانی خود را در نوامبر سال ۲۰۰۳ و با استفاده از کدی به نام فلوریدا با هدف متوقف ساختن فعالیت اسپمرها اجرایی کند. این به‌روز رسانی باعث بی فایدگی در استفاده از کلمات کلیدی بیشتر شد و برابری استفاده از کلمات کلیدی را اجباری کرد.
در نهایت این به‌روزرسانی با دشوار کردن سیستم برای اسپمرها و همینطور پیچیده تر کردن رتبه‌بندی گوگل برای همه ، آغاز شد.

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۹ مهر ۱۳۹۶
منبع :‌ سئورب
حامی این نوشته

پرفروش ترین کتاب آمازون در حوزه ی سئو کتاب سئو۲۰۱۷، یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو با استفاده استراتژی های بازاریابی هوشمند.
نویسنده : آدام کلارک مترجم : الهام سادات یاسینی انتشارات ناقوس

Advertising seorob.

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *