سئورب آموزش سئو تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وبسایت

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وبسایت

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وبسایت

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وبسایت 

یکی از مهم ترین دغدغه های سئوکاران برای بهینه سازی وبسایت ها، تحقیق کلمات کلیدی می باشد. سئوکاران حرفه ای قبل از شروع به کار، تاکید و دقت زیادی بر تحقیق کلمات کلیدی می کنند. اگر می خواهید برای افزایش رتبه سایت خود محتوای سئو شده تولید کنید، پیش از آن باید استراتژی مناسبی بر اساس کلمات کلیدی بنویسید. با توجه به سرعت بالای رشد تولید محتوا و فروشگاه های اینترنتی، کسی می تواند در این رقابت تنگاتنگ پیروز شود که پس از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بهترین استراتژی را در استفاده از آن ها به کار گیرد. انتخاب کلمه های کلیدی مناسب تاثیر زیادی در موفقیت سایت شما دارد و استفاده نادرست از این کلمات می تواند ضررهای جبران ناپذیری به شما وارد کند. در این مقاله می خواهیم تکنیک هایی برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب به شما معرفی کنیم.

 

تحقیق کلمات کلیدی

برای نوشتن محتوایی که هم موتورهای جست و جو و هم کاربران را راضی نگه دارد، می بایست کلمات کلیدی را انتخاب کنید که محتوای سایت شما را هدف قرار دهند. به این منظور باید نیازهای کاربران و چیزهایی که آن ها به دنبال آن هستند را به خوبی درک کنید. زمانی که بدانید آن ها چگونه محصولات و محتوای شما را جست و جو می کنند، آن وقت دنیای جدیدی از استراتژی ها و راز و رمزهای سئو خواهید آموخت.

هدف از تحقیق کلمه های کلیدی صرفا بالا بردن بازدید سایت نمی باشد؛ بلکه هدف جذب بازدید کنندگانی است که به دنبال محتوا یا محصول خاصی هستند. با تحقیق کلمات کلیدی می توانید آن چه را که کاربران به دنبال آن هستند بشناسید. سپس تغییرات در تقاضای بازار را پیش بینی کرده و در زمان مناسب به این تغییرات واکنش نشان دهید و محتوا و محصولاتی را تولید کنید که تقاضای بیش تری دارند.

کاربران از کلمات کلیدی برای جست و جوی محتوای مورد نظر خود در موتورهای جست و جو استفاده می کنند. پس اولین گام تحقیق کلمات کلیدی این است که از خود بپرسید مردم به دنبال چه چیزی می گردند؟ چه کسانی آن را جست و جو می کنند؟ نتیجه را در چه قالبی می خواهند؟ مناسبترین این ابزار ابزار google keyword planner می باشد.البته برای استفاده از این ابزار باید یک gmail داشته باشید و به دلیل تحریم ها یک نرم افزار برای عدم فیلتر داشته باشید.

تحقیق کلمات کلیدی

طراحی استراتژی مناسب

حتما به این نکته توجه کنید که پیش از انتخاب کلمات کلیدی و طراحی یک استراتژی مناسب برای استفاده از آن ها، شروع به نوشتن محتوا نکنید زیرا موجب شکست کسب و کارتان خواهد شد. برای این که تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید، به عوامل زیر توجه کنید:

  • هدف تولید محتوا را مشخص کنید. برای مثال از خود بپرسید که آیا هدف شما فروش یک محصول است یا معرفی خدمات یک شرکت و…
  • زمانی که برای تحقیق کلمات کلیدی صرف می کنید را متناسب با بودجه و منابع تخصیص داده شده در نظر بگیرید.
  • از رقبای خود و نحوه فعالیت آن ها ایده بگیرید.

 

طراحی استراتژی مناسب

چگونگی انجام تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی اصلی و فرعی را مشخص کنید. لیستی از پر استفاده ترین کلمات کلیدی مرتبط با محتوای کسب و کارتان را تهیه کنید. برای این کار می توانید از سایت های مشابه و رقیبان خود الگو بگیرید. و یا از سایت هایی که کلمات کلیدی به کار رفته در هر صنعت و کسب و کاری را به شما معرفی می کنند، استفاده کنید. همچنین می توانید از ابزارهای مختص یافت کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید.

Google trends و Google Keyword Planner دو ابزار گوگل جهت بررسی کلید واژه ها هستند و با کمک این ابزارها به راحتی می توانید کلمات و عبارات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت و هدف محتوای خود را بیابید. برای مثال با کمک ابزار گوگل ترندز می توانید کلمات خود را به شهر، کشور یا منطقه خاصی محدود کنید تا بهتر بتوانید مخاطبان و مشتریان خود را پیدا کنید و محتوای مورد نیاز آن ها را تولید کنید.

با استفاده از ابزار رایگان AnswerThePublic می توانید بفهمید چه سوالاتی در مورد یک کلمه کلیدی وجود دارد و سوالاتی که مردم به دنبال آن هستند را جمع آوری کرده و به آن ها پاسخ دهید. سپس یک صفحه FAQ بسازید و سوال و جواب ها را در آن قرار دهید. این کار موجب می شود کاربران زیادی به وبسایت شما هدایت شوند.

ابزار rellian Keyword Discovery نیز دارای پایگاه داده ای است که چندین میلیارد کلمه کلیدی به همراه تعداد دفعات جست و جو در ماه را شامل می شود و می تواند کمک خوبی برای تولید کنندگان محتوا باشد.

چگونگی انجام تحقیق کلمات کلیدی

گسترش دامنه کلمات کلیدی

هر ساله وبسایت های زیادی در صنایع و حوزه های مختلف ایجاد می شوند به همین دلیل رقابت بر سر کلمات کلیدی تک بسیار زیاد است و سئوکاران ترجیح می دهند بر روی کلمات و اصطلاحات ترکیبی کار کنند.

کلمه های کلیدی طولانی به نسبت بیش تری دیده می شوند و معمولا نرخ تبدیل بهتری دارند؛ زیرا هدف گیری بهتری دارند. در صورتی که اصطلاحات را هدف بگیرید ممکن است کاربرانی به سایت شما هدایت شوند که اهداف آن ها با محتوای صفحه شما ارتباطی نداشته باشد.

برای مثال وقتی فردی عبارت ساندویچ را در گوگل سرچ می کند، گوگل دقیقا نمی داند که آیا کاربر به دنبال یافتن ارزش غذایی ساندویچ است؟ آیا به دنبال یافتن نزدیک ترین ساندویچ فروشی است؟ آیا می خواهد طرز تهیه ساندویچ را آموزش ببیند؟ به همین دلیل گزینه های زیادی را نشان می دهد تا کاربر هدف خود را از میان آن ها پیدا کند.

گسترش دامنه کلمات کلیدی

کلمات کلیدی رقیب

اگر در مورد موضوع مورد نظرتان کلمات کلیدی زیادی پیدا کردید ولی نمی دانید که در ابتدا با کدام یک از آن ها کار کنید، بهتر است از کلمات کلیدی مهم که رقیبان شما نتوانسته برای آن رنکی پیدا کنند، استفاده کنید. اگر احساس می کنید که از رقبای خود عقب هستید، بهتر است ببینید رقبای شما با چه کلمات کلیدی رنک گرفته اند و آن کلمات را در اولویت خود قرار دهید. البته در این صورت رقابت شما نسبت به حالت قبلی سنگین تر خواهد بود.

کلمات کلیدی رقیب

کلمات کلیدی بر اساس فصل

یک استراتژی فوق العاده برای تولید محتوا، اطلاع در مورد ترند های هر فصل و اتفاقاتی که در یکی فصل خاص رخ می دهند می باشد. در این صورت می توانید محتوای خود را پیش از زمان انتشار آماده کنید تا موقع آماده سازی فشاری به شما نیاید. برای مثال در فصل تابستان خیلی ها به دنبال لباس های تابستانی و نوشیدنی های خنک هستند و در اواخر تابستان به دنبال لوازم تحریر و کفش اسپرت.

 

فاکتورهایی برای انتخاب صحیح کلمات کلیدی

  • کلید واژه های انتخابی شما می بایست با محصولات، خدمات یا محتوایتان مرتبط باشند تا نرخ تبدیل بالا رود. بالا رفتن نرخ تبدیل به معنای این است که بازدیدکنندگان بیش تری به مشتری تبدیل خواهند شد.
  • کلماتی انتخاب کنید که خریداران واقعی را که آماده خرید هستند، به سایت شما جذب کند نه افرادی را که فقط در جست و جوی اطلاعات هستند.
  • از کلمات پر جست و جو استفاده کنید. اگر بتوانید در نتایج کلمات پر جست و جو رتبه خوبی کسب کنید، ترافیک بالایی از کاربران به سایت شما هدایت خواهند شد.

 

نتیجه گیری

  • برای انتخاب دسته بندی موضوعات وبسایتتان، سرفصل های کلی و موضوعات مرتبط با کسب و کارتان را در یک لیست بنویسید. سپس خودتان را جای کاربران قرار دهید و ببینید که آن ها به دنبال چه چیزهایی هستند که در نهایت می توانند به سایت شما برسند.
  • کلمات کلیدی اصلی مرتبط با سرفصل ها را با کمک ابزارهای خودکار پیدا کنید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی انتخابی شما شامل عبارات طولانی نیز باشد. کلمات کلیدی طولانی اهمیت زیادی دارند زیرا از نرخ تبدیل بالاتری برخوردارند. در پیدا کردن کلمات کلیدی صبور و کاوشگر باشید، هر چه بیش تر جست و جو کنید به نتایج بهتری خواهید رسید.
  • فهرست واژه های کلیدی خود را ساماندهی کنید، برنامه خود را توسعه دهید و سپس بر روی برنامه های کلیدی خود تمرکز کنید.
  • از رقیبان خود ایده بگیرید نه این که از آن ها تقلید کنید. با دانستن این که رقیبانتان روی چه کلمات کلیدی تمرکز کرده اند می توانید روی کلماتی که هنوز آن ها به دنبال آن نرفته اند، کار کنید و این می تواند شما را از آن ها جلو بیندازد.
تاریخ آخرین بروزرسانی : ۱۶ آبان ۱۳۹۷
منبع :‌ سئورب
Advertising seorob.
یک نظر برای 1

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وبسایت


  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی
    سپاسگزارم

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *