سئورب مقالات معتبر طرح حضور در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک ۵m

طرح حضور در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک ۵m

طرح حضور در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک ۵m

طرح حضور در شبکه های اجتماعی :

 

همیشه درباره حضور در شبکه های اجتماعی این موضوع مطرح می شود که چه تعداد فالوور داری ؟

اما نکته ای که پیش از آن مهم است هدف از حضور در شبکه های اجتماعی چیست ؟

اولین موضوع که خیلی با اهمیت است دانستن اصول اولیه تبلیغات هست که ۵ گام باید در آن رعایت شود این ۵ گام همان ۵ ( M ) تبلیغات می باشد

5m

 اولین آن هدف (mission) :

اولین موضوع بیان هدف هست که باید هدف کامل بررسی شود هدف یعنی اینکه چشم انداز حضور در شبکه های اجتماعی چیست هدف باید کامل . مشخص و حتی قابل اندازه گیری باشد که سوالاتی در این زمینه به وجود می آید از جمله :

هدف از تبلیغات چیست؟

تخریب رقبا ؟

فروش ؟

معرفی محصول یا خدمات خود ؟

جلب اعتماد مشتریان ؟

…؟

دومین آن هزینه ( MONEY) :

بودجه نیز باید تعریف و مشخص شده باشد بودجه و هدف باید تطابق داشته باشند و باید هدف متناسب با بودجه باشد مثلا اگر در زمینه فروش محصولی مثل کفش هستید نمی توان با مبلغ ۱۰۰۰۰۰تومان انتظار داشت که کل مارکت تهران را در اختیار گرفت با این مبلغ تنها می توان تعداد کمی از محصول را به فقط فروش رساند  ویا اینکه به فروش هم حتی نرسید

سومین آن رسانه ( MEDIA ) :

رسانه را در تبلیغات شبکه های اجتماعی به چند گروه تقسیم بندی می کنند :

( TELEGRAM .INSTAGRAM . LINKEDIN. TWITTER . FACEBOOK . )

بین رسانه و بودجه و هدف نیز باید تطابق وجود داشته باشد اما اگر بخواهیم رسانه ای که جامع ترین تبلیغات از هر سن . جنسیت را در هر زمینه تبلیغات معرفی کنیم تلگرام بهترین جواب برای این سوال می باشد

اما چند مثال در خصوص مرتبط بودن شبکه اجتماعی با برنامه فروش محصول :

اگر صاحب یک برند معتبر هستید و هدف فروش محصول می باشد از حضور در شبکه های زرد اجتماعی خودداری کنید چرا که تخریب برند را به همراه خواهد داشت فعالیت کاری باید متناسب با شبکه اجتماعی انتخاب شده باشد اگر موضوعات مربوط به موارد روشنفکری و دوره هایی در این زمینه هست شبکه اجتماعی TWITTER مناسب ترین شبکه اجتماعی است ما باید رسانه ها را خوب بشناسیم و متناسب با هدف و بودجه رسانه را اتنخاب کنیم

چهارمین آن پیام ( MESSAGE ) :

طراحی پیام یکی از اصلی ترین موضوعات در شبکه های اجتماعی است طراحی پیام در شبکه های اجتماعی باید حالت طنزگونه باشد چرا که در رسانه ها به جز رادیو و تلویزیون این نوع پیام مورد توجه مخاطب می باشد

در رادیو و تلویزیون پیام رسمی و جدی است ولی در شبکه های اجتماعی هر چه محتوای پیام طنزگونه تر باشد جذب مخاطب بالاتری دارد

پیام نباید حالت کپی باشد و از ایده دیگری استفاده شود چون بی اعتمادی مخاطب را پی خواهد داشت

پیام با هدف و بودجه و رسانه باید در یک راستا باشد گرفتن فالوور فیک یکی از رایج ترین اشتباهات در جذب فالوور هست و یا رباتهایی که برنامه آنها برای جذب اجباری مخاطب می باشد

طراحی پیام بسیار مهم است اگر رسانه هم درست اتنخاب شود ولی پیام درست طراحی نشود موفق نخواهید شد

برای مثال می توان نمونه ای تبلیغات بیمه دی را در شبکه های اجتماعی دید

این بیمه نام تبلیغ خود را بیمه دی نامگذاری نکرده بلکه نام آن به نام ( CONTROL ZED) در شبک های اجتماعی نمایش داده است  به معنی برگشت این مفهمومی ترین پیام در خصوص در تبلیغات در این شبکه هاست که از این نمونه ها می توان موارد زیادی را مشاهد نمود

پنجمین آن اندازه گیری (MEASUREMENT) :

متاسفانه اندازه گیری موضوعی هست که در تبلیغات اصلا به آن توجهی نمی شود

اندازه گیری یعنی اینکه تبلیغات قابل اندازه گیری و سنجش باشد که در این زمینه پنل های مختلفی وجود دارند که می تون با کمک آنها میزان تبلیغات را اندازه گیری کرد روزها و ساعتهای انتخابی با توجه به نوع کسب و کار برای تبلیغات در نظر گرفته می شوند باید چگونگی رشد فالوورها نیز اندازه گیری شود

نکته ای که در اندازه گیری بسیار مهم است این هست که در کپشن عکس ها باید چیزی گفته شود که مخاطب را ترغیب به نظر دادن کنیم و یا اینکه دعوت از مخاطب برای نظر دادن کنیم

هدف اصلی باید این باشد که بهترین زمان برای انتقال پیام به مخاطب انتخاب شود و مناسب ترین پیام ارائه شود

در پایان این نکته را اضافه کنم که تبلیغات عنصر پراهمیت برای رونق کسب و کار است پس باید برای برنامه ریزی آن هدف مشخص باشد

طرح حضور در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک 5m

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۱۱ تیر ۱۳۹۷
منبع :‌ سئورب
Advertising seorob.
16نظر برای

طرح حضور در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک ۵m


  1. مقاله بسیار خوبی بود ممنونم

  2. محتوای سایت کاملا کاربردی و مفید است .. خیلی خوب بود

  3. از اینکه مطالب سایت شمارو مطالعه کردم بسیار لذت بردم

  4. مرسی از مطالب مفید و ارزندتون

  5. خوندن این مقاله خالی از لطف نیست به بقیه هم پیشنهاد میکنم این مقاله رو دنبال کنن

  6. بسیار عالی

  7. ممنون از اطلاعات مفیدو کاربردیتون

  8. سایت کاملا کاربردی و مفید است

  9. خیلی کلی بود
    هرکدومش جای کلی مقاله داره
    موفق باشید

  10. از اینکه مطالب سایت شمارو مطالعه کردم بسیار لذت بردم

  11. بسیار عالی سپاسگذارم

  12. متشکرم ازاینکه باعث شدین سطح آگاهی من بالاتر برود

  13. سپاس از اشتراک تمامی مطالبی که در وبسایت قرار می دهید

  14. مقاله بسیار آموزنده ای بود متشکرم از وقت و زمانیکه برای گردآوری این مطالب صرف کردید

  15. محتوا و مطالبی که به اشتراک میزارید بسیار آموزنده ست

  16. از بابت اینکه مقالات آموزشی خیلی خوب و با کیفیت تولید می کنید از شما سپاسگزاریم.

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *