سئورب سئو چرا تحلیل رقبا مهم است؟
چرا تحلیل رقبا مهم است؟

ممکن است برای شما هم سوال پیش بیاید که چرا تحلیل رقبا مهم است؟ اگر قصد دارید هر روز بیش تر از روزهای قبل پیشرفت کنید و شکست نخورید همواره باید رفتار رقبای خود را تحلیل کنید و از آن ها درس بگیرید. اگر می خواهید بدون نگرانی از شکست راه درست را انتخاب کرده و به موفقیت برسید، در ادامه با ما همراه باشید تا علت های اهمیت تحلیل رقبا را از جنبه های مختلف با هم بررسی کنیم.

برای پیروزی بر رقبایتان باید مثل آن ها بیندیشید

رقبای شما همواره در این فکر هستند که شما و شرکت های دیگری که محصولات مشابه آن ها را تولید می کنند، از میدان بیرون کنند و تمام مشتریان را برای همیشه از آن خود کنند. آن ها همیشه برنامه ریزی می کنند تا محصولات و خدمات با کیفیت تر و ارزان تر از شما و سایرین تولید کنند تا مشتری ها را به خود جذب کنند. به همین دلیل برای پیروزی بر آن ها باید مثل خودشان فکر و عمل کنید.

تحلیل رقبا در دنیای کسب و کار و تاثیر آن بر بازار

قدم اول برای این که از رقیبان خود جلو بزنید، آنالیز و تحلیل بازار است. بعد از تحلیل بازار می بایست رقیبان خود را به درستی بشناسید. سپس با تجزیه و تحلیل کسب و کار هر کدام از آن ها می توانید مدل تحلیلی رقبا بدست آوردید. شناخت رقیبان و تاثیر نحوه عملکرد آن ها در بازار به شما کمک می کند عملکرد خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که مشتری ها روند کار شما را بر رقیبانتان ترجیح دهند و شما را انتخاب کنند. این کار در عمل ساده نیست و شما برای جذب مشتریان می بایست دلایل محکمی ارائه دهید تا در هر شرایط و مکانی که باشند به سراغ شما و خدمات و محصولاتتان بیایند.

تحلیل رقبا

مزایای تحلیل رقبا

به یاد داشته باشید رقبای شما درست مثل خودتان فعال هستند و تلاش می کنند از شما سبقت بگیرند و پیروز شوند. شما با تحقیقات رقابتی می توانید نقاط ضعف و قوت آن ها را بشناسید و با تکرار نکردن اشتباهات و ایده گرفتن از نقاط قوت آن ها، از رقیبان خود پیشی بگیرید.

شناسایی رقبا

جست و جو در اینترنت بهترین روشی است که برای تحلیل رقبا وجود دارد. برای مثال می توانید محصولات و خدمات خود را در اینترنت جست و جو کرده و ببینید چه برندهایی محصولات مشابه شما را با چه کیفیت و قیمتی عرضه می کنند. همچنین می توانید این برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و با نحوه ارتباط آن ها با مشتریان و شیوه بازاریابی برای محصولات و خدماتشان از نزدیک آشنا شوید.

 

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در پایان آنالیز و تحلیل رقبا می توانید ایده های خود را اصلاح کرده، گسترش دهید و ارزش منحصر به فردی برای ارائه به مشتریان خود تولید کنید. آن گاه می توانید مشتریان را قانع کنید که چرا باید شما را به جای رقیبانتان انتخاب کنند. برای موفقیت در کسب و کار همیشه باید رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و پا به پای آن ها پیش بروید. همواره نتایج عملکرد آن ها را تجزیه و تحلیل کنید تا اشتباهات آن ها را تکرار نکنید. رقبای شما فقط رقبای فعلی نیستند و همواره افراد جدیدی به بازاری که شما در آن فعالیت می کنید وارد خواهند شد و اگر برنامه ریزی مناسبی نداشته باشید ممکن است کار شما را سخت تر کنند.

 

تاریخ آخرین بروزرسانی : ۷ آذر ۱۳۹۷
Advertising seorob.

نظرات خود را اینجا بنویسید

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *